Muffinsbak.




Muffinsbak på gång.
Det står lång möte á fyra timmar imorgonpå schemat och då vet jag att detta uppskattas.
Jag kör på ett vinnande koncept, blåbärsmuffins.
I helgen hade jag tänkt att ge mig på att göra egen prinsesstårta. Okej, inte helt egen.
Men lite egen iallafall och jag ska göra muffins med fin dekoration.
Om jag orkar, hinner och fortfarande vill det.

Jag var på gymmet idag. Stod på crosstrainern, sedan sprang jag backintervaller.
Jag kände mig sådär härligt död efteråt, så jag körde lite armar och axlar.
Imorgon ska mage och bål få sig en omgång igen.
Nu har jag precis ätit mat och suttit och tryckt i mig naturgodis. Ovärt.
Plus minus noll. Tur att jag inte bryr mig så mycket egentligen.
Men jag märker på mig själv att sockerintaget är för högt nu. Minska det lite, kanske.

Efter gymmet var jag på ICA. Det var pepparkakor och glögg överallt.
Jag vill göra julbak. Pepparkakor, lussekatter, pepparkakshus och julgodis.
Appropå att minska på socker-mängden. December är fel månad.

Tillbaka till muffinsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback