Onsdag igen.

Jag kan bara konstatera att måndag och tisdag sprang förbi mig. Komiskt att jag hade någonting som vi kallar springpass på jobbet. Du jobbar förmiddag, är ledig mitt på dagen och jobbar kväll. Har insett att det passar mig bra de dagar då jag inte tränar. Och jag kör bra mycket hellre ett sådant pass än att jobba 11.45-20.15. Hur som helst så är det redan onsdag. Idag jobbar jag vanligt pass då det är innebandy på schemat ikväll och jag längtar riktigt mycket efter att få jaga plastboll faktiskt.

Jag måste säga att Göteborg på många sätt är det bästa jag vet. Och jag har många kompisar som har varit ute på äventyr i andra städer och länder som när dem återvänder hem pratar som om Göteborg är deras Mecka. Men när vinden går åt ett håll och regnet åt ett annat på det där sättet som det bara kan göra i Göteborg då vär jag lite för mig själv och blir förbannad på mig själv för att jag låter mig själv bli arg och påverkas utav detta efter alla dessa år. Jag borde ha lärt mig att höst i Göteborg är höst i Göteborg. Den funkar så. Och då borde det vara olaglit att gå ut. Man borde få stanna hemma och njuta av att vara inne och bara ligga på soffan, titta ut och inta lite varmt tee. För då är Göteborg underbart även när regn och vind sätter in. Ja, det finns någonting positivt i det mesta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback