....

Lång frånvaro och jag vet inte om detta blir någon form utav comeback eller bara en snabbvisit. Jag är lite sugen på att plocka upp detta igen. Skriva av mig och bjuda på dem nya äventyr som jag är påväg in i. Osagt såhär långt hur det blir med den saken. Jag ska ut på nya äventyr och jag tänkte att det kanske kunde vara kul att dela med mig utav dem. Sedan är det alltid kul att kunna gå tillbaka i arkiven och läsa om vad som hände då och vart man är nu.
 
Mitt nya äventyr innebär studier, värme, segling, nya bekantskaper,nya kunskaper, personlig utveckling, nya mål... Listan behöver aldrig ta slut. Jag har tagit tjänsteledigt och ska studera på distans. Hur länge? 6 månader. Jag har studerat på distans förut men under helt andra förutsättningar. Då jobbade jag heltid och spelade innebandy på distans. Nu ska jag till Kroatien och vara värdinna på en segelbåt i 6 månader samtidigt som jag studerar. Ny kombination och nya resultat. Detta kommer att utveckla mig på många plan och jag är väldigt förlängtansfull. 1 maj är det stora datumet. Tjänstledigheten är godkänd och lägenheten är uthyrd. Jag nyper mig själv i armen och inser att det är sant. Jag har flera av mina vänner att tacka för att jag tar steget. Släpper min trygghet och ger mig ut på äventyr. Det är så... inte jag på något vis. Men jag tror att deta är viktigare än vad jag eller någon annan någonsin kommer att förstå för mig. Självkänsla, att våga tro och att ibland släppa taget. Någonting jag troligtvis aldrig kommer att ångra. Mot ett äventyr jag aldrig kommer att glömma!
 
Innan dess är det mycket som ska avklaras. Jag har bland annat ett jobb som tro det eller ej känns väldigt tråkigt att lämna. Kollegor som sätter guldkant på vardagen. Men jag kommer tillbaka på nått vis. Med mer erfarenhet, förhoppningsvis utvilad och med massa inspiration, energi och gläde. Kanske är jag lite brun också.
 
Åter till verkligheten.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback